Дистанційне навчання (укр. літ )

 6 клас 
 УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 

Всеволод Нестайко "Тореадори з Васюківки"
Літературний диктант

07.04. 2020р Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом .
Д/З  Прочитати повість "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»

10.04.2020р Уява, фантазія  і романтичнісь у життя сучасної людини . Реальні(звичайні) та пригодницькі події у повісті.
Д/З.  Поміркуйте, чим корисні  для людини багата уява й фантазія. Аргументуйте свої думки прикладами з тексту повісті. (8 речень)

14.04.2020р.  Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Характеристика образів Сергія та Митька. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв.
Д/З. Скласти  порівняльну характеристику образів Сергія Стеценка і Дмитра Омельчука.(спільне та відмінне).

17.04.2020р . Літературний диктант 

 Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9"

А як можна побороти страх? Відповідь на це запитання ми спробуємо отримати впродовж декількох уроків, вивчаючи повість Лесі Воронини "Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9".
У цьому творі добро знову дає відсіч злу. І героями-переможцями є не фантастичні супер-кібер істоти, а звичайні люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й, по суті, боягузи.
У книгах нечасто боягузи є героями — зазвичай, за старою звичкою, їх шпетять і присоромлюють та спонукають до наслідування сміливцям, чия рука не здригнеться. А даремно, бо от деякі психологи, що вивчають феномен страхів, твердять, ніби боягузи в житті бувають чесніші в своїх почуттях за сильних духом героїв. Бо всіма фібрами переляканих душечок своїх вони відчувають тонше небезпеку, швидко на неї реагують, вони чутливіші взагалі, не покриті товстою корою, як куленепробивні сміливці, до чиїх почуттів буває не одразу й докричишся, та часом їх там насправді й нема.
І, якби світ складався із суцільних боягузів, то, може, він був би м'якшим. Це заспокійлива версія психологів, яка дуже втішає негероїв. Принаймні їхній світ не напханий робокопами — у ньому все звично й без подвигу. Отже, пориньмо у світ карколомних пригод звичайного хлопчика Климка, який, пройшовши випробування, поборов свій страх і став сміливим.

Відома українська письменниця Леся Воронина (справжнє ім'я — Вороніна Олена Анастасіївна, літературні псевдоніми: Гаврило Гава, Ніна Ворон, Олена Вербна, Сестра Лесич) народилася у Києві в письменницькій родині. (Назвали Лесею на честь Лесі Українки, та в паспортному столі не захотіли записувати, сказали: "Таково імені нєту", а Леся, мовляв. — похідне від Лариси або Олександри, тож мама записала мене Оленою. Та я все життя Леся). Дід Прохор Воронин — був письменником, тато художником-оформлювачем та реставратором. Мама перекладала книжки з кількох європейських мов. Маленька Леся почувалася білою вороною, бо розмовляла у російськомовному Києві українською. Рано почала читати. І сама дуже швидко почала вигадувати різні історії. (Мені здавалося, що це є в кожної людини. З подивом дізналася, що такі здібності мають не всі, а діти ж люблять різні цікаві історії! Я й стала таким собі неформальним лідером у садку, а потім у школі. Мої однокласники страшенно любили слухати ті кумедні побрехеньки. А ще я вміла досить точно копіювати й пародіювати інших, вигадувала різні сценки. Та хоча зростала в літературному середовищі, письменники здавалися мені якимись особливими, унікальними — куди вже мені до тих небожителів?! Але все одно писати почала рано (для себе, десь у першому класі?.
Навчаючись у школі, зацікавилася українським фольклором, співала у хорі "Гомін", а також захопилася східними двобоями та йогою. 1972 р. вступила на заочне відділення філологічного факультету Київського держуніверситету ім. Т.Г. Шевченка, який закінчила 1979 р. За роки навчання встигла попрацювати кур'єром у Спілці письменників України, лаборантом у школі, електромонтером на деревообробному комбінаті, екскурсоводом у Музеї народної архітектури та побуту в Пирогово та на багатьох інших роботах. Мандрувала Україною (автостопом) та Польщею (на байдарках). 1987—1991 рр. — редактор відділу літератури та мистецтва журналу "Україна". З 1991 року працювала у дитячому журналі "Соняшник" (з 1992 до 2006 — головний редактор часопису). Нині — автор та ведуча програм на радіо Культура. Член Спілки письменників України, член Асоціації Українських письменників. Пише для дітей, бо вважає, "що найкращі люди — це діти й підлітки, вони щирі й безкомпромісні. Вони вірять, що світ можна змінити на краще, вміють дружити й жертвувати собою заради іншого, сприймають життя оголеними нервами. Це вже потім на людині наростає захисний панцир і вона вчиться йти на компроміси, пристосовуватися й відмовлятися від найцінніших речей заради грошей, слави, посади... 
В одному з інтерв'ю Леся Вороніна зауважила:
Мені здається, що найгірші вчинки людина робить під впливом страху. Наше суспільство ніби й справді заражене вірусом страху, і я дуже хочу, щоб ми його позбулися. Щоб ми не привчали своїх дітей змалечку пристосовуватися й озиратися на всі боки, втягнувши голову у плечі. Отож, герої моєї пригодницько-фантастичної повісті, потрапляючи у небезпечні, а часом і неймовірні ситуації, вчаться долати переляк і перемагати власну слабкодухість, рятуючи інших. А ще я переконана, що сміх це неймовірно сильна зброя, адже всі паскудства у світі роблять люди, цілковито позбавлені почуття гумору.
— Як же подолав страх, цю тяжку недугу людства, головний герой повісті Лесі Ворониної "Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9"? Вам цікаво, як цьому звичайному українському хлопчині, звичайнісінькому боягузові, вдалося врятувати Землю від космічних прибульців, які заразили більшість людей вірусом страху? Тож для цього пориньмо у світ пригод, романтики, фантастики, починаймо нашу захоплюючу подорож сторінками повісті.
Д/З.  Прочитати повість Лесі Ворониної  «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9».

21.04.2020р . Леся Воронина  повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Теорія літератури: сюжет твору та його елементи.

Події у художньому прозовому творі  викладено в певній послідовності відповідно до задуму автора з таким розрахунком, щоб якнайповніше розкрити характери героїв та ставлення письменника до зображуваного. Це називається сюжетом твору. Сюжет художнього твору складається з певних елементів

( записати в зошит)
Сюжет— система подій в художньому творі, в ході яких розкриваються характери персонажів і головна ідея.

Експозиція — частина твору, у якій змальовуються суспільне середовище і життєві обставини в яких формувалися риси характеру дійових осіб, історичні умови, що впливають на розвиток подій.

Завязка — елемент сюжету, вихідний момент у розвитку дії художнього твору.

Розвиток дії — розгортання подій, що виростають із зав'язки, своєрідний перебіг розповіді автора про життя, стосунки і дії персонажів. 

Кульмінація — важливий елемент сюжету: вирішальне, найгостріше зіткнення сил, які ведуть боротьбу, момент найвищого напруження в розвиткові змальованих у творі подій.

Розвязка — епізод, яким завершується розвиток сюжету в творі; завершальний елемент розповіді, який вирішує конфлікт художнього твору.

У творі може бути змінений порядок елементів сюжету, може бути відсутнім якийсь з елементів, а кульмінацій буває кілька.

Накреслити таблицю в зошиті.
Експозиція
-
Зав’язка
Клим розповідає про свого заклятого ворога — Кактуса.
Розвиток дії
Клим потрапляє до секретної лабораторії ТТБ.
Клим знайомиться з Жуком та Зайцем.
Клим зустрічається із синьомордом.
Клим знаходить жовтий «Запорожець».
Клим дізнається про те, що його бабуся видатний учений.
Клим переміщується на машині часу і зустрічається з батьками.
Кульмінація
Розпорошування насіння з вершини зрізаної піраміди.
Розв’язка
Подолання прибульців і повернення додому.
 - Чому у цьому творі відсутня експозиція?
Домашнє завдання.
1)Творчий рівень.
Написати твір “Як я ставлюся до Клима, головного героя повісті”
2)Достатній рівень.
 Скласти кросворд за твором “Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку
 3)Середній рівень.
Намалювати ілюстрацію до одного з розділів повісті, підібрати народні прислівя та приказки про страх, боягузів


24.04.2020р.  Робота над змістом твору . Проблеми сміливості й боягузтва в повісті. Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини . Стосунки між різними поколіннями в родині
- Із прочитаних розділів ми зрозуміли, що Клим Джура змінився. Чи можемо тепер назвати його боягузом? Доведіть.
- Що допомогло йому змінитися?
- Чи став Клим справжнім героєм, ми довідаємося, продовживши крокувати з нашим героєм назустріч новим пригодам.
Завершіть речення  (письмово)
1.    Головний герой повісті, яку ми вчимо …  
2.    Прізвисько Сашка Смика …  
3.    Бабусю Клима звали…  
4.    Вона працювала …
5.    Скорочена назва організації, до якої потрапив Клим… (
6.    Кличка собаки, що охороняв банк …  
7.    Бабуся  Соломія працювала …
8.    Однак вона була …
9.    Винайшла…
10.          Батьки Клима прцювали у…
11.          Які тварини прибули з Космосу?
12.          Чим вони любили смакувати?
Цитований диктант 
Установіть про кого йдеться
1. «... він став схожий на гібрид жирафи з орангутантом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав м̕язи. як у Шварцнеґера!»
2. «…лагідна й завжди заклопотана хатніми справами»
3. « Один із хлопців – кругловидий, зі смішними, довгими, як у зайця передніми зубами. А другий  з чорними, як, смола очима...»
4. « У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи дивовижні створіння»
5. « Засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на кочівників пустелі – берберів».

Дати відповіді на питання (письмово)
1.    Що вразило Клима, коли він біг вулицею, повертаючись з будмайданчика?
2.    Від кого отримав допомогу Клим?
3.    З ким проживав Климко?  
4.    Де в той момент знаходились батьки хлопчика?  
5.    Що найбільше ошелешило хлопчика, коли він повернувся додому?  
6.    Що змусило хлопчика вступити в «бій» з прибульцями?  
7.    Що нового дізнається Клим про свою бабусю Соломію?  
8.    Яке нове завдання отримує Климко?  
9.    Яку інформацію отримав хлопчик з екрану старої скрині?  
Домашнє завдання

Створити  проект “Родинне дерево Клима Джури”.

Скачать шаблон семейное дерево - найдено в каталоге» – картка ...

28.04.2020р.  Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягузтва до супергероя
Домашнє завдання
Повторити біографії письменників та їхні твори, підготуватися до тестової контрольної роботи на тему «Творчість В.Нестайка, Я.Стельмаха, Л.Ворониної».




05.05.2020р.  Контрольна робота на тему «Творчість В.Нестайка, Я.Стельмаха, Л.Ворониної».
ТЕСТ



08.05.2020р.  Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Леонід Глібов – визначний український байкар поет . Байка «Щука»

Домашнє завдання

Опрацювати за підручником с. 216-222 (знати поняття гумор, сатира, байка, алегорія, мораль), заповнити таблицю, яка  пропонується у кінці відеоуроку. 


12.05.2020рСтепан Руданський . Коротко про письменника. С.Руданський "Добре торгувалось","Запорожці у короля"










Домашнє завдання
Опрацювати за підручником с. 223-228 (знати поняття співомовка, гумореска, інверсія ), виконати завдання, які подано у відеоуроці .


15.05.2020рПавло Глазовий . Стисло про письменника. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик»
Тематичні обрії поезії Павла Глазового неосяжні, вони зачіпають все — від невинних жартів до серйозної критики суспільства в цілому. Сміючись, але прямо і нещадно пише поет.
Засоби гумористичного зображення, які використав у своїх гуморесках  
П. Глазовий:
— гіперболізація (перебільшення певних рис, якостей героя, що викликає сміх); сполучення реального й фантастичного, трагічного і смішного в одному епізоді; надання комусь невластивих йому рис;
— мовний суржик персонажів;
— іронічні авторські коментарі;
— карикатурне зображення героя (спотворений вигляд).



Домашнє завдання
Опрацювати за підручником с. 215-235 , підготуватися до контрольної роботи , читати  гуморески «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик», виконати завдання за посиланням ПЕРЕЙТИ



Немає коментарів:

Дописати коментар